søndag 26. august 2012

Sirdalsprøven høst

Så var vi på prøve i helgen igjen, etter Hovden var vi med Tallulah høyt oppe og gikk inn i fjellet med senka skuldre. I VK var vi 19 hunder og vi startet med rikelig med fugl, det var fugl i hvert slipp. Tallu var ute i tredje slipp og tok stand etter 10-12 min, makker sekunderte 2 meter bak henne. Når jeg kom opp bakken og skulle inn til der hun sto, støkket jeg rype ca 5 meter til side og bak henne, hun sto fast i stand selv om fuglen fløy og jeg skjøt. Jeg gikk frem og ga reisordre, også sikker på at det var flere fugler. Men nei, det var det, og det var sjansen hun hadde på fugl hele denne dagen. Tre slipp gikk vi til endes, mens denne situasjonen ble belønnet med "sjanse på fugl og en tomstand" Det var nok riktig dømt da hun ikke hadde kontakt med den fuglen jeg støkket, men bare sto på "vitringen".
Men vi flyter fremdeles på Hovden prøven!
Ellers var Billy The Kid med og gikk tre slipp uten å komme i fugl, Akita var med i UK og det var Zico også.

Ingen kommentarer: