fredag 29. oktober 2010

Forusprøven 1 dag

Det var et lite inspirerende vær som møtte oss i morges, regn og vind når jeg skal gå ifra huset og ut i bilen gjør at jeg lurer litt på om det var vits å ta seg fri en dag på jobben. Men når jeg har kommet meg i slagstøvler og regntøy og begynner å gå i terrenget betyr været ingenting allikevel. Vi (jeg og Tallulah) gikk i dag på et reint AK parti som fikk tildelt Røynebergterrenget. Det var ni hunder hvor en av de startende var en Ungarsk Wisla, det var første gang jeg så en Wisla i en slik konkuranse. Vi gikk i et terreng som var blanding mellom dyrket mark og tettvokst utmark. I første slipp gikk vi i et veldig tett område og Talluh var jevnlig ute av syne der vi vasset i vann og brøytet oss gjennom kratt og småskog, ingen synlig kontakt med fugl i det slippet. I neste slippet hennes var vi på et åpent område hvor det går beitedyr til vanlig og vi hadde et godt slipp, vi kom oss over noen gjerder og inn i en åpen skog. Der skjedde det en del: først kom hun i motvind og støkket ei rugde, og satte seg på tilrop. Så når jeg satte henne på igjen gikk hun tilbake og støkket to nye rugder, og satte seg! Nå så vi at den ene Rugda fløy 40m så jeg kjørte henne på igjen og styrte henne den veien og hun tok stand etter 30m. På vei bort til Talluh hørte vi fugl som lettet til venstre for oss bak noen trær og det ble da en tomstand da fuglen var fløyet ved reisingsordre, så ny stand etter 10 m. også tomstand. Når i tillegg makker hadde en fasan som den ikke håndterte var dagen over for oss. Tallulah hadde 4 sjanser på fugl så den var grei, eneste "unnskyldningen" for henne er at hun ikke har hatt kontakt med rugder siden i fjor........ og Wislaen, den holdt MEGET GOD kontakt og fikk bare et slipp, men sporty gjort av eier og spennende for oss andre å se nye raser i vår sport.
2 dager igjen å gjøre det på......................

Ingen kommentarer: